De service van Zippobaas

Je kan altijd bij ons terecht met je vragen. Zo vindt je hieronder alvast heel wat informatie.

Informatie over bestellen

Wilt u een product retourneren? Dan kunt u dit binnen 30 dagen na ontvangst van het product bij ons melden. Hierna krijgt u nog eens 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de verzendkosten voor het retourneren van u naar Zippobaas zijn voor eigen rekening.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Zippobaas geretourneerd worden. Heeft u het product in gebruik genomen maar voldoet het toch niet aan uw eisen? Ook dan zullen we u een passende oplossing aanbieden, in de vorm van een deelvergoeding.

Waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan? Iets bestellen op Zippobaas is namelijk zo gedaan. Binnen een paar gemakkelijk stappen bepaald u helemaal zelf wat u wilt bestellen, hoe u wilt betalen en waar u de bestelling wilt ontvangen of ophalen.

  1. Plaats het product in uw winkelmandje door op de groene bestelknop te klikken.
  2. U krijgt een venster te zien met het door u gekozen product. Klik op de groen knop genaamd “Afrekenen” of klik op de grijze knop “Verder winkelen” als u nog een ander product wilt bestellen.
  3. Wanneer u al een account heeft, kunt u inloggen door te klikken op “inloggen”. Wanneer u nog geen account heeft, kunt u het formulier invullen en klikt u op “Verder”.
  4. Selecteer de betaalmethode naar keuze en klik op “Bestelling afronden”.

U wordt nu doorgestuurd naar de betaalmethode naar keuze. Deze betaalmethodes hebben ieder hun eigen instructies. Volg deze goed en na het afronden van de betaling komt u automatisch op de juiste pagina. Op deze pagina ziet u nog een overzicht van uw gegevens en de product informatie. Deze gegevens krijgt u ook nog per e-mail opgestuurd.

Wilt u een bestelling wijzigen of annuleren? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Zolang de bestelling ons magazijn nog niet verlaten heeft, kunnen we deze direct voor u aanpassen of annuleren.

Is de bestelling al onderweg? Dan kunt u de bestelling het beste weigeren. U geeft dan door aan de postbode dat u de bestelling niet wilt accepteren. PostNL zal vervolgens de bestelling naar ons retourneren. Zodra we deze retour hebben gekregen, nemen we direct contact met u op om tot een passende oplossing te komen. Het weigeren van een bestelling is kosteloos. Heeft u de bestelling wel geaccepteerd bij de postbode? Dan zijn de verzendkosten voor u eigen rekening.

Wanneer u een product wilt bestellen, wilt u natuurlijk ook graag weten of deze wel op voorraad is. We werken met een live voorraad status, zodat u altijd zeker weet dat een product op voorraad is wanneer u een bestelling plaatst. Hieronder ziet u de verschillende voorraadstatussen die we hanteren. Deze voorraadstatussen zijn ook altijd terug te vinden op de pagina van het product zelf.

Op voorraad
Het product is op voorraad en kunnen we u direct leveren. Wanneer u de bestelling plaatst voor 16:00, krijgt u de product(en) met deze status de volgende dag bezorgd.
Uitverkocht
Het product is (tijdelijk) niet op voorraad. Wilt u meer informatie over de leverbaarheid van een uitverkocht product? Neem dan contact met ons op.
Pre-order
Het product is niet op voorraad, maar kunt u wel alvast bestellen. Onder de groene bestelknop staat de datum waarop u de postbode met uw bestelling kunt verwachten. U dient wel rekening te houden met de volgende pre-order voorwaarden;
  • U dient een pre-order bestelling altijd vooraf te betalen
  • De bestelling wordt pas verstuurd wanneer alle producten op voorraad zijn. Wilt u voorradige producten direct ontvangen? Bestel deze dan apart van de pre-order.
  • De aangegeven bezorgdatum is een indicatie. In zeldzame gevallen kan het voorkomen dat een pre-order datum uitgesteld wordt. U wordt natuurlijk altijd op de hoogte gehouden van eventuele wijzigingen in de bezorgdatum.
  • Het is altijd mogelijk om een pre-order te annuleren. U krijgt het volledige aankoopbedrag dan terug gestort binnen 3-4 werkdagen.

Informatie over betalen

Uw betaalgegevens worden volledig versleuteld via de SSL-methode. We zorgen samen met uw creditcard organisatie voor een snelle en juiste afhandeling. Mogelijk vraagt de creditcard organisatie u de 3D-Secure verificatiecode in te voeren. Dit is een extra beveiliging voor online betalingen met creditcards.

Waarom zou u kiezen voor Visa/Mastercard?

  • Vrijwel al uw aankopen 180 dagen verzekerd
  • Internationale betaalmethode met wereldwijd bereik
  • Extra veiligheidschecks dankzij 3-D Secure en SafeKey
  • Kwaliteit gewaarborgd d.m.v PCI gecertificeerd systeem
  • Bestelling wordt direct verzonden dankzij betalingsgarantie

Met iDEAL kunt u vertrouwd en veilig online betalen. U betaalt via de mobiel bankieren app of de internetbankier omgeving van uw eigen bank. iDEAL is namelijk een directe online overboeking van uw bankrekening naar de onze. Kunt u internetbankieren bij ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, ING Bank, Knab, Moneyou, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of Van Lanschot? Dan heeft u toegang tot iDEAL, de gemakkelijkste manier van betalen op internet.

Waarom zou u kiezen voor iDEAL?

  • Betalen met iDEAL is bij ons altijd volledig gratis
  • Betaal in het beveiligde online bankieren van uw bank of spaarbank
  • iDEAL is betalen via internetbankieren, dus vertrouwd en veilig
  • Bestelling wordt direct verzonden dankzij betalingsgarantie
  • U heeft geen speciale software nodig om iDEAL te gebruiken

Sinds 2006 is het voor de Belgische consumenten mogelijk om met Mister Cash online betalingen te doen. Op de betaalpagina selecteert u Mister Cash als betaalmethode. Vervolgens wordt er een beveiligde verbinding gemaakt en kan u uw eigen bank selecteren. Hierna komt u terecht in uw vertrouwde internetbankier omgeving en kan u inloggen. Alle klanten van de banken Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank, VDK Spaarbank en Record Bank kunnen online betalen met Mister Cash.

Waarom zou u kiezen voor Mister Cash?

  • Zeer populaire betaalmethode in België
  • Mister Cash is betalen via internetbankieren, vertrouwd en veilig
  • U heeft geen speciale software nodig om MisterCash te gebruiken
  • Bestelling wordt direct verzonden dankzij betalingsgarantie
  • Betalen met iDEAL is bij ons altijd volledig gratis

Met Giropay betaalt u eenvoudig, snel en veilig via online overschrijving - op uw computer, smartphone of tablet. Om Giropay te gebruiken, hoeft u zich niet extra te registreren. U gebruikt eenvoudig de toegangsgegevens voor online bankieren (PIN en TAN) van uw bank of spaarbank. Voor kleine bedragen tot € 30 kunt u de betaling doen zonder de TAN-input.

Waarom zou u kiezen voor Giropay?

  • Zonder extra registratie kunt u snel betalen
  • TAN-vrije betaling mogelijk voor kleine bedragen
  • Bestelling wordt direct verzonden dankzij betalingsgarantie
  • Betaal in het beveiligde online bankieren van uw bank of spaarbank
  • Betalen met Giropay is bij ons altijd volledig gratis

Sofort van Klarna© (voorheen Sofort Banking) is een eenvoudige en directe betaalmethode die internationaal gebruikt wordt. Met Sofort kunt u in binnen- en buitenland uw bestelling gemakkelijk betalen middels een overschrijving via het Sofort online banking systeem. Alle klanten in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Hongarije, Polen, Italië, Spanje, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, België en Nederland die beschikken over internetbankieren kunnen online betalen met Sofort betalen.

Waarom zou u kiezen voor Sofort?

  • Beschikbaar in 9 landen binnen Europa
  • Sofort is veilig betalen dankzij TÜV certificaat
  • Sofort wordt ondersteund door ruim 20.000 banken in EU
  • Betrouwbaar omdat Sofort onderdeel is van de Klarna Group
  • Bestelling wordt direct verzonden dankzij betalingsgarantie

Deze betaalmethode is mogelijk voor bestellingen vanuit Nederland en België. Bij deze betaalmethode moet u eerst het volledige aankoopbedrag overboeken naar onze rekening. Zodra wij het aankoopbedrag ontvangen hebben, zullen we uw bestelling verwerken en dezelfde dag nog verzenden. Houdt er rekening mee dat een overboeking 1-3 werkdagen kan duren.

Waarom zou u kiezen voor vooruitbetaling?

  • Overboeking is veilig en brengt geen extra kosten met zich mee.
  • Een bestelling met overboeking annuleren kan zeer eenvoudig.

Bij de meeste bestellingen is het mogelijk om achteraf te betalen. U ontvangt dan eerst de bestelling en betaalt nadien binnen veertien dagen. Tijdens de beoordeling van uw aanvraag worden de door u ingevulde gegevens conform de bepalingen van de algemene voorwaarden doorgezonden naar Billink, welke deze zal toetsten op kredietwaardigheid. In geval van goedkeuring is de bestelling geaccepteerd en kunt u achteraf betalen. U ontvangt vervolgens namens Klarna een factuur, welke de verantwoordelijkheid neemt voor de verdere afhandeling van uw betaling.

Informatie over bezorgen

Bestel op een werkdag voor 16:00 uur en u heeft uw aankoop de volgende dag al thuisbezorgd. Hou er rekening mee dat deze verzendtijden een indicatie zijn, het kan voorkomen dat de bestelling vertraagd raakt, zowel bij ons als bij de bezorger. Natuurlijk wordt u altijd op de hoogte gehouden van eventuele wijzigingen in de levertijden.

Bestel voor 16:00 uur op: Eerste bezorging op:
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag Dinsdag
Zondag Dinsdag

We zien natuurlijk graag dat u de bestelling in alle goede orde ontvangt. Daarom verpakken we elke bestelling in een goed afgesloten en opgevulde doos, zodat uw producten altijd in goede orde aankomen. Mocht er onderweg toch iets gebeuren met het pakketje, dan helpen u natuurlijk graag met een passende oplossing.

Om het voor iedereen zo simpel en duidelijk mogelijk te houden hanteren we een vast tarief van € 5,95 wanneer het aankoopbedrag onder de € 40,00 ligt. Boven de € 40,00 kunt u genieten van gratis verzending. Hoeveel u nog moet toevoegen om aan het gratis verzendbedrag te komen word aangegeven op de winkelwagen pagina.

Wilt u het pakketje ophalen bij een PostNL-afhaalpunt? Geen probleem! We bezorgen het pakketje graag gratis bij één van de meer dan 2000 PostNL-afhaalpunten. Er is er altijd wel één bij u in de buurt.

Vraag Antwoord
Zijn er extra kosten? Nee, deze service is volledig gratis.
Waar kan ik het ophalen? Bij meer dan 2000 ophaalpunten.
Duurt het bezorgen langer? Nee, voor Pakjegemak gelden dezelfde levertijden
Wanneer kan ik het pakketje ophalen? Vanaf 16.00 uur ligt uw bestelling klaar in het PostNL-ophaalpunt (niet op zondag).

Ophalen bij een PostNL-afhaalpunt

Met deze extra service hoeft u niet heel de dag thuis te wachten op uw bestelling. De bestelling wordt namelijk afgeleverd bij een PostNL-afhaalpunt bij u in de buurt. Wanneer u gebruik wilt maken van deze extra service, volg dan de onderstaande stappen;

  1. Plaats de gewenste producten in de winkelwagen.
  2. Selecteer 'Ik heb een ander bezorgadres' bij het afrekenen.
  3. Selecteer vervolgens 'PostNL afhaalpunt zoeken".
  4. Gebruik uw postcode om te zoeken naar afhaalpunten.
  5. Selecteer het gewenste PostNL-afhaalpunt.
  6. Volg nu de verdere stappen van het bestelproces.
  7. Met het afronden ontvangt u de bevestiging in uw mailbox.
  8. Dat is alles, uw bestelling wordt bezorgd op het gekozen afhaalpunt.

Producten die u op een werkdag heeft besteld, kunt u de eerstvolgende dag (vanaf 16.00 uur) ophalen bij het door u gekozen PostNL-afhaalpunt. Het pakketje blijft tot 3 weken liggen bij het PostNL-afhaalpunt.

We houden u graag zo duidelijk mogelijk op de hoogte over de status van uw bestelling:

De bestelling... U ontvangt...
… is in goede orde ontvangen. … een bestelbevestiging per e-mail.
… is in behandeling genomen. … een inpakbevestiging per e-mail.
… is overgedragen aan PostNL. … de Track en Tracé code per e-mail.

Zodra het pakket ons magazijn verlaten heeft, kunt u het volgen via de PostNL-pakketcode op de website van PostNL. U vindt deze code in de verzendbevestiging. Bij de kleinere producten, die als briefpost verstuurd worden, vind je geen pakketcode in de verzendbevestiging. Deze zendingen kun je namelijk niet volgen via de website van PostNL.

Natuurlijk altijd erg vervelend wanneer u een verkeerd product heeft ontvangen. Wanneer u wel het juiste product heeft besteld, zullen we alle verzendkosten volledig vergoeden. Retourneer een verkeerd geleverd product nooit direct terug, maar neem contact met ons op. We zullen dan zo snel mogelijk zorgen voor een gratis PostNL etiket voor het retourneren en natuurlijk krijgt u ook zo snel mogelijk de juiste product(en) toegestuurd.

Informatie over garantie

Als u een defecte Zippo heeft ontvangen of de Zippo is defect binnen de zichttermijn van 30 dagen, dan kunt u het product kosteloos retourneren. Zodra we de Zippo ontvangen, zullen we het defect controleren en u zo snel mogelijk een goed werkend model opsturen zonder extra kosten. Als een Zippo defect gaat na 30 dagen, kunt gebruik maken van de garantie regeling die Zippo zelf aanbied. In dit geval kunt u de Zippo opsturen naar het onderstaande adres.

  • Zippo Clinic
  • Postbus 174
  • 7040AD ‘s-Heerenbergh

Als u een defecte Zippo accessoire heeft ontvangen of deze is defect binnen de zichttermijn van 30 dagen, dan kunt u de accessoire kosteloos retourneren. Zodra we het product ontvangen, zullen we het defect controleren en u zo snel mogelijk een werkend model opsturen zonder extra kosten. Als een product defect gaat na 30 dagen, kunt gebruik maken van onze garantie regeling. U kunt op deze pagina een garantieaanvraag insturen.

  • - Vermeld altijd uw eigen adresgegevens op de verzenddoos. Anders is het niet mogelijk om de Zippo te retourneren.
  • - Verstuur de Zippo(s) altijd in een goede en stevige bubbeltjesenvelop. Deze kunt u per stuk verkrijgen bij het postkantoor.
  • - Ook al bezorgd PostNL de gewone post in bijna alle gevallen. Toch adviseren wij u altijd om duurdere Zippo(s) aangetekend te verzenden. Meer informatie kunt u verkrijgen bij het postkantoor of andere bedrijven die post accepteren.
  • - Eventuele (kapotte) onderdelen van uw Zippo worden vervangen. Als de Zippo leeftijd heeft of emotionele waarde, vermeld dit er dan altijd bij. Zippo zal hier rekening mee houden en onderdelen alleen vervangen als het echt nodig is. Onderdelen die toch moeten worden vervangen, krijgt u dan meestuurt met de Zippo zelf.

Over het algemeen duurt de reparatie van een Zippo ongeveer 4 weken. Het kan echter voorkomen dat de reparatie van een Zippo maximaal 6 weken duurt. Alle reparaties aan een Zippo worden volledig afgehandeld door Zippo Nederland en daarom is er geen directe reparatiestatus beschikbaar. Wanneer de Zippo naar u terug wordt gestuurd ontvangt deze automatisch door de brievenbus, in een goed afgesloten envelop.

Informatie over retourneren

We houden u graag op de hoogte. Niet alleen bij uw bestelling, maar ook bij uw retouraanvraag. In het onderstaande tabel ziet u op welke momenten u een status e-mail kunt verwachten.

Het product is... U ontvangt...
Ontvangen door Zippobaas... ...een ontvangstbevestiging per e-mail
Omgeruild door Zippobaas... ...een statusupdate en track en trace code per e-mail
Gecrediteerd door Zippobaas... ...een statusupdate per e-mail en binnen 3 dagen geld terug

Met retourneren

We betalen u terug zodra we de retourzending in alle goede orde ontvangen en verwerkt hebben of wanneer u ons overtuigend bewijs kunt aanleveren van de retourzending, zoals een track en trace code. We sturen dan altijd een mail ter bevestiging. Wanneer u het bedrag terug krijgt, ligt aan de manier van afrekenen. Zie hieronder hoelang een terug betaling duurt;

Betaalmethode Terugbetaling
iDEAL Betaling binnen 5 werkdagen.
Overboeking Betaling binnen 7 werkdagen.
MisterCash Betaling binnen 7 werkdagen.
Creditcard Betaling binnen 9 werkdagen.

Met annuleren

We betalen u terug zodra we uw annulering verwerkt hebben. We sturen dan altijd een mail ter bevestiging. Wanneer u het bedrag terug krijgt, ligt aan de manier van afrekenen. Zie hieronder hoelang een terug betaling duurt;

Betaalmethode Terugbetaling
iDEAL Betaling binnen 3 werkdagen.
Overboeking Betaling binnen 4 werkdagen.
MisterCash Betaling binnen 4 werkdagen.
Creditcard Betaling binnen 7 werkdagen.

Heeft u het product in gebruik genomen maar voldoet het toch niet aan uw eisen? Voor al uw aankopen geldt 30 dagen bedenktermijn, dus ook voor een aankoop die in gebruik is genomen. Bij zichtbare gebruikssporen krijgt u van ons dan ook een deelvergoeding. Deze ligt altijd tussen de 50-75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag.

Voorwaarden voor terugsturen van een gebruikt product;

  • De deelvergoeding ligt altijd tussen de 50-75% van het oorspronkelijke aankoopbedrag.
  • De deelvergoeding geldt alleen binnen 30 dagen (vanaf de dag van ontvangst).
  • Producten die vallen onder de uitzonderingen zijn uitgesloten van deze regeling.

Wilt u gebruik maken van deze regeling? Gebruik dan het retourformulier en selecteer “Geen reden” bij reden van retourneren. We zullen dan binnen 48 uur contact met u opnemen voor een passende oplossing.

Wanneer u niet tevreden bent met onze service kunt u het beste contact met ons opnemen. Wij streven namelijk altijd naar het aanbieden van een goede en passende oplossing. Mocht het contact met ons niet tot een oplossing leiden, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling bij Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15-02-2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden bij het ODR platform van de Europese Commissie. Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren bij het platform van de Europese Unie.

Snel zelf regelen

Alles zelf regelen: je gegevens, retourneren, pakketjes volgen en meer. Dat scheelt tijd!